Jak być szczęśliwym

Jak być szczęśliwym

 

Szczęście jest jedną z rzeczy (a w zasadzie jest to uczucie lub emocja), której poszukuje i potrzebuje każdy człowiek. Co robić w życiu by być szczęśliwym? Jak odnaleźć szczęście? Jakimi zasadami należy się kierować? Najważniejsze wskazówki odpowiadające na powyższe pytania znajdziesz w tym artykule. Większość z tych porad powtarza się również w innych wpisach z działu Rozwój osobisty, lecz to właśnie one stanowią klucz to szczęścia i sukcesu.

  • Unikać negatywnych myśli i wydarzeń – w miarę możliwości należy zrezygnować z oglądania i słuchania wszelkiego rodzaju wiadomości oraz przeglądania portali informacyjnych. Większość znajdujących się tam informacji to informacje negatywne. Słuchanie, czytanie i oglądanie takiego przekazu w znacznym stopniu sprawia powstawanie negatywnych myśli związanych z przyszłością i z tym, co może się wydarzyć.
  • Warto skupiać się na teraźniejszości. Zbytnie rozmyślanie nad przeszłością lub przyszłością nie sprzyja powstawaniu szczęścia.
  • Redukować poziom stresu zgodnie ze wskazówkami podanymi w tym artykule.
  • Skupiać się na swoich zaletach i sukcesach odniesionych w przeszłości.
  • Można również mieć zapisane i przywoływać sobie w pamięci dobre wspomnienia.
  • Być wdzięcznym i doceniać to co się już ma.
  • Zaangażować się mocno w swoje hobby lub pracę.
  • Robić to, co się lubi.
  • Zadbać o odpowiednią, zdrową dietę. Niedobór witamin i minerałów takich jak witaminy z grupy B, witamina D czy kwas foliowy może powodować w najlepszym przypadku obniżenie nastroju i stany depresyjne.
  • Korzystać z nagrań relaksacyjnych i medytacyjnych (dostępnych chociażby w serwisie YouTube).
  • Zadbać o odpowiednią ilość snu. Spanie po 5-6 godzin na dobę jest możliwe raczej na krótką metę. W dłuższej perspektywie czasowej może wpływać niekorzystnie na organizm człowieka i powodować zmęczenie oraz zaburzenia nastroju.
  • Uśmiechać się niezależnie od aktualnego nastroju. Zgodnie z obecną wiedzą właśnie w ten sposób można wpłynąć na poprawę swojego stanu emocjonalnego.
  • Regularna aktywność fizyczna również pomaga w poprawianiu nastroju, dzięki czemu można czuć się bardziej szczęśliwym.
  • Czasami warto gdzieś wyjechać i oderwać się na kilka dni od codzienności.
  • Pomagać innym. Dobro jakie niesiemy innym ludziom (tak samo jak i zło) często do nas wraca. Niekoniecznie akurat od osoby, której zrobiliśmy coś złego lub dobrego, ale po pewnym czasie wraca.
  • Wybaczać sobie i innym popełnione błędy. Walka z myślami i przeżywanie tego, co wydarzyło się w przeszłości, nie sprzyjają w żaden sposób powstawaniu szczęścia.
  • Nie porównywać się do innych. Każdy człowiek ma swoje wady i zalety, każdy jest lepszy lub gorszy od innych pod pewnymi względami. Siedzenie i porównywanie się do innych również może być blokadą przed osiągnięciem szczęścia.
2 komentarze
  • Janek
    Posted at 13:02h, 19 sierpnia Odpowiedz

    Nie jest to łatwe, aczkolwiek po kilku tygodniach stosowania się do powyższych porad, zauważam poprawę 🙂

  • Ela
    Posted at 14:19h, 13 września Odpowiedz

    U mnie powyższe porady sprawdzają się znakomicie 🙂

Post A Comment